Stina

- Si vis Amari, Ama -

Jimmy Jump...

Publicerad 2010-07-15 00:33:26 i Allmänt

Jimmy Jump talar ut - hade inte siktet inställt på VM- bucklan...

Ökände Jimmy Jump lyckades ta sig in på finalarenans gräs och kasta sig mot VM-bucklan för att sätta på den en röd mössa, men flertalet vakter stoppade honom i sista stund.
Nu talar spanjoren ut om VM-spektaklet, som inte alls var planerat som det blev.
– Jag ville bara säga hej till alla spelarna och till mitt land. Jag ville visa att alla har rätt till frihet, säger han till norska Dagbladet.
Jaume Marquet Cot, eller Jimmy Jump som de flesta känner honom som har under flera stora evenemang bjudit på galna upptåg.
Attacken mot VM-bucklan i söndags var bara en i mängden.
Jump lyckades ta sig fram till troféen men när han skulle klä den med en röd mössa hann en vakt slå ner honom och sedan blev han utburen av flera väktare med ett leende på läpparna.

Ändrade planer....

Spanjoren berättar nu för norska Dagbladet om sina avsikter, som egentligen inte alls var riktade mot VM-bucklan. Tanken var att han skulle springa fram framför kameran medan de filmade spelarna när de sjöng nationalsången.
– Men när jag såg troféen skina som guld tyckte jag om den väldigt väl. Jag fick en bra känsla i mig och sprang emot den med all min passion, säger han till Dagbladet över telefon.

"Känner mig som en hjälte"

– Jag ville bara säga hej till spelarna och mitt land. Jag ville visa att alla har rätt till frihet. Hade jag kommit fram till troféen hade jag respekterat den och kysst den.
– När jag hoppar känner jag makt. Jag känner mig som en man som kan rädda världen. Jag känner mig som en hjälte men jag är bara en galen man, fortsätter han.
Jump fick på tisdagen sin dom efter att ha blivit utredd i Sydafrika. 2000 kronor fick han betala i böter.









Aftonbladet
Publicerad: 2010-07-13

Har inte hört något om honom innan, men det var juh han som kom in på scenen när Spanien var med i Eurovison... Då fick man dock inte höra något om honom!!!! :)

Det blev en hel del snack hos Sarah, självklart en hel del balkonghäng när vädret blev så underbart!! Sammi och Toni kollade förbi en snabbis, innan dem åkte iväg för att spela lite fotboll!!

Nu ska jag sova, vill gå upp tidigt imån, så jag hinner med en promenad!! Imån är det också bara 2 dagar tills Emma kommer!! Jag längtar inte alls!! :)
Sov så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela