Stina

- Si vis Amari, Ama -

And it´s Monday again

Publicerad 2010-05-17 09:03:44 i Allmänt

Just när jag har vant sig vid att vara ledig är långhelgen slut och jag ska börja arbeta igen... Och naturligtvis är det långdag!! :) Nä, skämt och sido... Idag är det Sammis första arbetsdag, och han kommer naturligtvis att regera!! :)

Franco fyller gå idag, GRATTIS!! Så senare ikväll ska vi hem till honom och Elin och rycktet säger att det är döskalletårta!!!

Det är även Norges dag idag!!! Grattis där med!!!
http://blogg.op.se/krokomkjellerik/files/2010/04/flagg_norge.jpg

http://www.mintur.se/articlephotos/621-1240832843.jpg
Det är helt sjukt vad dem firar... Och i Sverige får vi inte ens spela nationalsången på Sveriges dag...

Sen är det såklart Zibas födelsedag!!! 2 år idag!!


Igår var vi och kollade när Tony spelade fotboll, och det blir seger för laget, 5-0, tror jag det blev... Sedan så åkte v hem till Sammis bror och grillade!!! Sedan var det dags för lite flottbygge!! Dem bor precis vid havet, och bryggan skulle förnyas.

Precis vid deras hus




De goda tillbehören!!


Precis när vi har ätit klart, blåser det upp, och det börjar ösregna!!


Men det blåste snabbt förbi, och arbetet kunde sedan fortsätta igen!!

Precis som mamma har varnat mig för så finns det här uppe dem största myggorna jag någonsin sett... Dessvärre svårt att fånga på bild, men stora var dem!!! Men enligt norrlänningarna är dem lika stora som i Göteborg, och dem tyckte jag var för gnällig...

Sedan måste jag juh även uppdatera med hockey, Sverige vann över Canada med 3-1, och med lite fotboll Barcelona säkrade ligatiteln... Vann med 4-0 över Valladolid.

Jag hoppas att ni får en underbar måndag i solen som lyser så skönt idag igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela