Stina

- Si vis Amari, Ama -

Glasdjävulen

Publicerad 2010-09-13 11:10:24 i Allmänt

Glömde juh skriva om Irene Huss filmen som gick igår... Helt okay, men säger fortfarande att 1 och 3 är bäst!!!



I ett litet samhälle nära Göteborg hittas tre medlemmar i en prästfamilj brutalt mördade. Väggarna är täckta av upp-och-nedvända pentagram – symbolen för djävulens ansikte – som målats dit med offrens blod.
Kriminalinspektör Irene Huss drar snabbt paralleller till ett tidigare fall där en präst mördades. Även i det fallet fanns det satanistiska kopplingar. Men ju djupare Irene Huss gräver i fallet desto mer övertygad blir hon om att kyrkans män inte alltid är så gudfruktiga som de borde vara. Hemma har Irenes dotter Katarina läst igenom mammans hemligstämplade utredningsmaterial om satanisterna och hon dras alltmer in i en mörk spiral av det ockulta och övernaturliga.
Irene Huss är en karismatisk och modern kvinna som tidigare varit europamästare i Ju-jutsu. 38 år gammal är hon mitt uppe i karriären som kriminalinspektör, men hanterar samtidigt ett hemmaliv med make och två tonårsdöttrar.
”Glasdjävulen” är den femte av totalt sex filmer som bygger på Helene Turstens storsäljande deckare om kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor på mordroteln i Göteborg. De övriga filmerna är ”Tatuerad
torso”, ”Den krossade tanghästen”, ”Eldsdansen”, ”Nattrond” och ”Guldkalven”.

Blir dock lite förvirrad nu, här står det att Glasdjävulen är nummer 5?? Men det har bara vistas 4 stycken... Får se... Nästa vecka är det i alla fall uppehåll och den 26 september är det dags för nästa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela