Stina

- Si vis Amari, Ama -

Jobbansökan

Publicerad 2010-09-12 11:34:43 i Allmänt

Sitter just nu och surfar runt på olika butikers hemsidor och söker en massa jobb... Jag har aldrig varit arbetslös innan och trodde verkligen inte att det skulle vara såhär svårt att få jobb...
Tar nästan mer på krafterna att gå hemma varje dag och känna sig "tvingad" att göra något än att gå till jobbet. Är jag hemma en hel dag och inte gör något har jag nästan dåligt samvete, jag vill att det ska hända saker och jag vill göra saker.
Jag vet att när jag väl har fått ett arbete, så kommer jag att sakna att vara ledig, och första veckan när jag väl får ett jobb kommer att vara tokjobbig... Men nu längtar jag verkligen tills jag får ett jobb, att känna sig behövd och att få en lön!!!
Jag fattar verkligen inte varför man ska vara inskriven på arbetsförmedlingen?? Är det endast för statistik?



Jag skrev in mig där efter att ha varit här uppe i kanske 2 månader, och jag fattar verkligen inte varför jag skulle ta mig tid att åka dit? Fram och tillbaka för att träffa en förmedlare?? Åka och skriva in eller vertifiera mina meriter. För vad? Vad ska dem hjälpa till med? Jag har mailat min handläggare flertal gånger, men jag har aldrig fått något svar, eller någon respons? Någon som fått hjälp via arbetsförmedlingen någon gång?

Är det någon som vet någon butik som söker medarbetare här i Umeå så kommentera gärna!!!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-09-12 21:23:46

Vi på Allstar kommer att behöva medarbetare i höst.. men så är du ju inte så sugen på att arbeta i restaurang, eller!? :D kram!

Postat av: Stina

Publicerad 2010-09-13 00:37:35

Tack vad gullig du är!!

Är inte så sugen på det, men funderar på att söka i alla fall, nu när jag inte finner något annat, kommer säkerligen att trivas, men litar inte riktigt på mig själv när det gäller att stapla tallrikar!! ;) Ger det ett tag till!! Och återigen tack!! Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2010-09-13 01:26:45

Man behöver ju inte ta en hel bunt från början... många som kommer in o jobbar helt ovana.. oroa dig inte :) men hoppas att du hittar nått du trivs bättre med innan ;) kram

Postat av: Stina

Publicerad 2010-09-13 08:25:17

Jag behöver nog bara peppa mig själv, och som sagt, jag skulle nog trivas jättebra, om jag väl kom dit!! :) Men helst utav allt vill jag jobba i en klädbutik, så jag hoppas på det ett tag till!!

Annars blir det en och en tallrik!! ;) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela