Stina

- Si vis Amari, Ama -

Mysmåndag

Publicerad 2010-09-07 09:28:26 i Allmänt

Igår blev mys med Sammi, vi åkte in på stan på eftermiddag för att se oss lite omkring!! :) Vi blev sugna på att se I rymden finns inga känslor. Med tiderna som fanns på bion så var det antingen att gå halv sex, eller att gå på stan till dem stänger klockan sju, och sedan äta i lugn och ro tills klockan blir halv tio. Vi bestämde oss för att det var förbjudet att gå på  bion halv sex om man är under pensionär, men efter en stund på stan så ändrade vi oss.



18-årige Simon delar lägenhet med sin bror Sam. Simon som har Aspergers syndrom kräver ett fast schema där allt måste vara sig likt vecka efter vecka. Förändringar är något han bara kan hantera i små doser och när allt blir för jobbigt gömmer han sig i sin tvättunna, fylld med självlysandestjärnor – han gömmer sig i rymden för där finns inga känslor. När Sam blir dumpad av sin flickvän och går in i en mindre depression spricker hela tillvaron för Simon. Hanger sig själv i uppdrag att hitta en ny flickvän till Sam, men med sin sociala inkompetens blir det inte enkelt, Simon vet ingenting om tjejer och kärlek

Filmen var helt okay, men tror att Sammi och jag var dem som tyckte minst om den...?! Folk asgarvade hela tiden, och Sammi och jag funderade på att lämna salongen... Sedan kom tjejen Cecilia Forss, och då blev filmen mycket bättre... Men ska ni se den så förbered er på en långsam film...
Efter bion så var tanken att vi skulle gå och äta thai mat... Men ena stället var stängt, och när vi kom till det andra var jag inte hungrig längre!!!
Istället blev det en promenad längs älven!!


Sedan en sväng hem till Sarah, sen blev det goda varma mackor hemma!!


Som blev jättegott!!! Längesedan jag åt "riktiga" varma mackor, utan det är oftast toasts!!!

Idag ska vi in till stan och äta lite kina buffé till lunch!! Ska bli riktigt gott!! Var juh riktigt laddad inför kina igår, men så blev det lite mycket popcorn innan!! ;)

Hoppas att ni får en bra dag, här uppe lyser solen för fullt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela