Stina

- Si vis Amari, Ama -

Telefonen på högvarv

Publicerad 2010-09-15 13:59:24 i Allmänt

Shit vad jag ringer... Sitter och ringer runt till en massa olika ställen där jag har varit och lämnat mitt CV tidigare... Mest för att se om dem överhuvudtaget anställer? Om jag ska förvänta mig något svar? Eller vad som händer... Fick höra lite positivia sajer, så jäklar ska jag ha ett jobb!!!

Sitter och försöker finna resvägar... Eftersom vi inte har någon bil måste jag se så att bussarna går dit där jag söker jobb. Finns en väldigt bra sida, trodde jag, men när jag väl börjar att söka efter bussarna så struntar den helt i vad jag har skrivit och finner sin egna lilla resväg, till andra sidan stan...Får helt enkelt åka in till stan och se och fråga mig fram!! Känns lite dumt om jag nu skulle lyckas få ett jobb, och inte kan ta mig det...

Sitter och försöker finna pooler, men det verkar inte riktigt som om dem har samma system här uppe som vi har hemma... Eller så letar jag bara på fel ställen, vad vet jag???

Men jag har i alla fall lyckats boka ett möte, så på tisdag är det dags igen att hålla alla tummarna!! Det är bara ett extra jobb, men det är självklart bättre än att bara vara hemma... Sedan så skulle en kolla igenom mitt CV även där för extra anställning. Men jag är sugen på det mesta nu, självklart vill jag jobba 100%. Blir lite chockad när folk frågar hur mycket jag vill jobba, självklart 100%, jag är 25 år och helt frisk... För mig finns det inget alternativ... Men finns det ett extra jobb så är det i alla fall och börja någonstan... Kanske kan det utvecklas till en heltid eller i alla fall till mer än bara extra!! Men det är juh sånt som man får se senare!!!

Nä, nu ska jag fixa mig klart och springa bort till Vera... Skönt är i alla fall att det har slutat regna... Men, det börjar säkert snart igen!! :)

Ha en underbar dag!! Hörs senare!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela