Stina

- Si vis Amari, Ama -

Julen har dansat ut

Publicerad 2011-01-07 11:09:09 i Allmänt

Underbart skönt, igår hann vi ta bort alla julgrejer. Gardiner, lampor, dukar och granen såklart, så nu äntligen är våren påväg!! Och detta firas såklart med att det under natten kanske har kommit typ 5cm snö?? Våren kommer aldrig till Umeå! ;)
När jag flyttade upp hit i maj låg det fortfarande snö kvar här uppe, medans hemma, göteborgsområdet, var våren redan där. Helt grönt och underbara dagar, jag kunde gå i typ jeansjacka... Här uppe var det kallt, men det positiva, jag fick vara med om att våren blommade ut 2 gånger!!

Idag blir det riktigt lugnt fram tills jag börjar jobba kl 15, vaknade ganska nyss och känner mig bättre idag. Huvudet känns inte lika tungt, men hostan är kvar och näsan är lika täpt.
Nu blir det badet för min del, eucalyptus droppar i så att nästan blir bättre, självklart en kopp te för halsen också.
Sedan blir det fortsatt slappning fram tills 14,30 då jag ska ta bussen till jobbet. Eller jag kommer nog hinna dammsuga också! :)

Hoppas ni får en riktigt bra dag, och att ni inte snöar bort! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela