Stina

- Si vis Amari, Ama -

De tre musketörerna

Publicerad 2012-03-16 14:46:00 i Film

Filmen som nästan höll mig vaken hela kvällen igår! :)

 

http://nilmini.blogg.se/images/2011/thethreemusketeers2011poster_168543780.jpg

 

Efter hans dröm om att bli en Musketeer, D'Artagnan går till Paris, Athos där han finner, Aramis som Porthos de eländiga jobbet, letar efter en anledning att tvätta sitt namn. För tre år sedan, att ha stulit en hemlig trygg i Venedig, förråddes av sin partner Milady, att hertigen av Buckingham sålda planen.

Under denna tid, Richelieu Diabolicul utarbetar en plan för att störta kung Ludvig. Med dubbelagenter Milady, Queen Anne kardinal înscenează dem en affär med Buckingham, hoppas att Louis tror lögnen. Enligt hans uppfattning, saker är enkla: Drottningen kommer att dömas, England kommer att provoceras till krig, människor kommer att ha en stark ledare, och han kommer att bli den nya kungen av Frankrike.

För att undvika dessa intrigerande Frankrike, D'Artagnan ansluter musketörer och börja den farligaste uppdrag, bygger på en anda av vänskap som sparas varje gång: alla för en och en för alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela