Stina

- Si vis Amari, Ama -

Tummen upp

Publicerad 2012-10-30 14:41:00 i Recept

Gårdagens middag blev verkligen lyckad! Den kommer vi defenitivt laga igen! :)
 
Kycklingfilé under broccoli och osttäcke

 250g broccoli
100g riven eller hackad ost, gärna västerbotten eller parmesan
1st vitlöksklyfta, pressad
4st kycklingfiléer
salt 
peppar
smör
 
Sky
1dl vatten
1dl vispgrädde
1msk kinesisk soja
 
Jag gjorde vitlökssås till eftersom jag inte hade grädde hemma och det var gott det också! :)
 
Tillagning
1. Skär bort stjälken på broccolin och dela broccoliblomman i buketter. Lägg ner dem i kokande lättsaltat vatten ca 2 min. Häll av vattnet och hacka broccolin smått. Blanda broccolin med ost och vitlök.
2. Salta och peppra och bryn kycklingfiléerna till vacker färg i smör. Fördela broccoliblandningen ovanpå kycklingfiléerna och häll på vatten, grädde, soja och salt. Lägg på ett lock och låt dem sjuda ca 8 min under lock.
3. Servera filéerna med ugnsstekta potatis- och rödlöksklyftor, sky, körsbärstomater och stekt svamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Mitt namn är Stina och det är jag som skriver här. 2008 träffade jag den stora kärleken och flyttade upp till Umeå, men kommer ifrån västkusten. Idag är vi stolta föräldrar till vår älskade lilla son som kom till världen i maj 2012. I september 2012 flyttade vi söderut igen, inte hela vägen men en mycket bra bit på vägen. Jag skriver allmänt om vår vardag, lite om mitt liv som mamma och slänger självklart upp en hel del bilder.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela